Skip to main content

Het verbruik op Toon lijkt te hoog of te laag. Wat kan ik doen?

Heb je analoge meters? Dan is het goed om eerst te controleren of Toon daadwerkelijk laat zien wat je verbruikt. Dit kun je doen door een aantal dagen de meterstanden te noteren. Doe dit iedere dag op ongeveer een gelijk tijdstip. Door de meterstanden van elkaar af te trekken, kun je uitrekenen hoeveel je die dag hebt verbruikt. Dit kun je vergelijken met de verbruiksgegevens op Toon. Komt dit vrijwel overeen? Dan registreert Toon de verbruiken goed en lijkt het erop dat je daadwerkelijk zoveel of zo weinig energie verbruikt.

  • Het heeft alleen nut om de meterstanden te vergelijken met Toon in geval van analoge meters. Als je slimme meters hebt, geven de slimme meters de exacte meterstanden door aan Toon. Toon laat dus het precieze verbruik zien wat ook jouw slimme meters registreren. Het kan dan zijn dat je (onnodig) apparaten aan hebt staan, die stiekem meer verbruiken dan je eerst had verwacht.
  • Apparaten zoals een aquarium, waterbed en sauna zijn echte energieslurpers! Of misschien stookt de cv-ketel continu om het warme tapwater op een aangename temperatuur te houden? Met het inzicht dat Toon je geeft kun je -indien mogelijk- een energiezuiniger oplossing in overweging nemen.

Komen de meterstanden niet overeen met de verbruiksgegevens van Toon? Of heb je geen ingeschat verbruik voor deze maand? Neem dan contact op met Toon Klantenservice.

Laatste update op 20 juli 2018

Heeft deze informatie geholpen?

Snel antwoord via het forum

Je vraag wordt snel beantwoord door andere klanten. Uiteraard springt het Webcare team bij waar nodig.

Stel je vraag Page 1

Contact opnemen

  • Webcare

    Stel je vraag via Facebook en Twitter.
    Op werkdagen van 08.00 tot 21.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 tot 16.00 uur.

    Antwoord binnen 30 minuten
  • Klantenservice

    Telefoonnummer: 088 – 895 59 59. 
    Op werkdagen van 08.00 tot 20.00 uur.

    Wachttijd is 1 minuut